آخرین مطالب

بهترین وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی 

در این مطلب شما با وسایلی آشنا می شوید که باید در هر سفر بین شهری در ماشین شما موجود باشد

بهترین وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی 
این روز‌ها سفر دیگر موضوعی برای وقت‌های فراقت نیست، بلکه یک ضرورت است که باید به صورت مرتب به آن پرداخت وگرنه، چگونه می‌توان شلوغی شهر‌ها و گرفتاری‌های این دوره زمانه را تحمل کرد. اما سفر بدون وسایل مورد نیاز سفر یعنی حرکت کردن از عذابی به عذاب دیگر. از عذاب شهر‌های شلوغ به جاده می‌زنیم و وقتی وسایل مورد نیاز سفر ما تکمیل نباشد یعنی خود را  از دردسری به دردسر دیگری انداخته‌ایم. نه تنها از سفر لذت نمی‌بریم، بلکه خاطره بدی هم برای ما به جا می‌ماند و چه بسا که دیگر پشت دستمان را داغ کنیم که پا به راه سفر بگذاریم.
در این مقاله  مجله ایران کارلوکس می‌خواهم وسایل مورد نیاز سفری را به شما معرفی کنم که باید در ماشین شما موجود باشد تا سفرتان به راحتی شروع شود با لذت تمام ادامه یابد و با سلامت کامل به پایان برسد. پس تا پایان این مقاله با من همراه باشید.


لطفا خنک بنوشید

خدا را شکر این روز‌ها دیگر مانند قدیم در گرمای طاقت فرسای ایران، در جاده‌ عرق ریزان به سفر نمی‌رویم. همه ماشین‌ها کولر دارند و چه بسا کولر آنها از کولر خانه‌ها هم بهتر کار کند. اما هیچ چیزی به اندازه یک نوشیدنی خنک  در سفر نمی‌چسبد. برای این کار باید به فروشگاه‌های بین راه مراجعه کنید آنها هم همه چیز را چند برابر به مسافران می‌فروشند. یک نوشابه خنک با قیمت اضافه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنیم نه تنها جگرمان را خنک نمی‌کند بلکه خونمان را هم به جوش می‌آورد.
راه حل این کار در ابتدا حفظ آرامش است و در قدم بعدی خرید یک یخچال مسافرتی. یخچال‌های مسافرتی در ابعاد مختلف تولید می‌شوند به فندکی ماشین وصل می‌شوند و از همه مهم‌تر بین 6 تا 21 لیتر هم حجم دارند. توصیه من به شما این است که اگر ماشینتان زیاد بزرگ نیست از یخچال ماشین سایز 18 لیتری استفاده کنید. این سایز نه خیلی بزرگ است و نه خیلی کوچک حتی می‌توانید پشت کنسول وسط بین دو سرنشین عقب آن را جا کنید و در حین رانندگی خنک‌ترن نوشابه را میل کنید. 
دو کاربرد بسیار جالب دیگر برای یخچال مسافرتی وجود دارد یکی آوردن ماهی تازه صید شده از شمال به تهران است. خوردن یک پلو ماهی بعد از سفر می‌تواند تمام حس حال شمال را برای شما تازه کند. اما از این بازتولید خاطرات که بگذریم یخچال مسافرتی یک کارکرد دیگر هم دارد و آن نگهداری از پک دارو‌هایی است که نیاز به سرد ماندن دارند. یکی از مشهورترین این دارو‌ها انسولین است که بیماران دیابتی مصرف می‌کنند. این دارو را در پک‌ها خنک نگه دارنده، نگه می‌دارند ولی یک واقعیت تلخ است که بسیاری از بیماران دیابتی به سفر‌های خارج شهر طولانی نمی‌روند و اساسا ماندن در طبیعت برای آنها کاری غیر ممکنی می‌نماید. چون داروهایشان را نمی‌توانند هر جایی با خود حمل کنند. شما با داشتن یک یخچال مسافرتی به راحتی علاوه بر انواع غذا و نوشیدنی، می‌توانید دارو‌های نیازمند به سرد نگه‌داشته شدن را هم با خود به همه جا ببرید. 

 


 پنچری را دست کم نگیر

وسایل مورد نیاز سفر را باید به دو دسته تقسیم کرد یکی وسایلی که لذت سفر را دو چندان می‌کنند و دیگر آنها که نمی‌گذارند سفر کوفتمان شود. بله یک پنچری بی‌موقع می‌تواند حسابی حالمان را بگیرد. همینطور خرابی‌های جزئی که اگر زود به داد آنها نرسیم تا تعمیرگاه بعدی در جاده حتما صدمه سنگینی به ماشین ما می‌زنند. این مشکلات را باید با داشتن یک پک ابزار در ماشین مرتفع کرد. اما پنچری چه به خصوص اگر اهل سفر‌های خارج جاده‌ای باشید که دیگر دسترسی به مغازه‌های پنچرگیری هم بسیار سخت می‌شود. خیلی ساده خدمت شما بگویم که باید یک کمپرسور باد در ماشین داشته باشید. کمپرسور‌های معمولی که در آپاراتی‌ها موجود است ناقابل 50 کیلو وزن دارند و با برق شهری کار می‌کنند. اگر بخواهید وسایل مورد نیاز سفرتان را همراه با یک کمپرسور باد در ماشین جای دهید باید با کامیون سفر کنید. 
این‌ها که گفتم جنبه شوخی داشت. گیرم کمپرسور باد را گذاشتید در ماشین برق شهری را وسط بر بیابان از کجا بیاورید. راه حل باز، از جای فندک ماشین خارج می‌شود. کمپرسور باد همراه ماشین، با سری به فندک یا دو سر باتری وصل می‌شود به راحتی باد چرخ‌ها را تنظیم می‌کند. خوب می‌دانید که لاستیک‌های تیوبلس بعد از آنکه چیزی مانند میخ در آنها فرومی‌رود بلافاصله پنچر نمی‌شوند و آرام آرام کم باد می‌شوند و تا پنچری کامل گاهی 12 ساعت می‌توانند راه بروند. اما وقتی شما لاستیک کم‌باد خود را با کمپرسور باد همراه خود باد بزنید حتی می‌توانید به راحتی تا مقصد با همان لاستیک سوراخ شده راه بروید. فقط میخ یا هر چیزی که داخل لاستیک رفته است را بیرون نکشید تنها باد از دست رفته لاستیک را جبران کنید. 
وسایل مورد نیاز سفر
 


مهم‌ترین وسیله از میان وسایل مورد نیاز سفر

مهم‌ترین وسیله از میان وسایل مورد نیاز سفر که باید، تأکید می‌کنم باید در وسایل شما باشد. یک جامپ استارت است. لاستیک اگر پنچر شود یک لاستیک زاپاس هست. شما را تا اولین آپاراتی می‌رساند. نوشابه را هم با حفظ خونسردی می‌توان از مغازه بین راه خرید اما اگر ماشین را در بین راه نگه داشتید و برای راه افتادن مجدد ماشین راه نیفتاد چه؟ به خصوص اگر در طبیعت بودید و در جایی که ماشین را با هل دادن نمی‌شد روشن کرد. تازه روش هل دادن برای ماشین‌های دنده دستی است ماشین‌های دنده اتومات که دیگر بدتر، با هل دادن هم کارشان راه نمی‌افتد.
در این مواقع در بیشتر اوقات مشکل از باتری ماشین است . خیلی ساده شما استارت می‌زنید و هیچ واکنشی از ماشین دریافت نمی‌کنید. ماشینی که تا چند دقیقه پیش داشت مثل آدم راه خود را می‌رفت، درجا میخکوب شده است. باید از یک ماشین به آن باتری به باتری کنید. تازه اگر سیم آن را داشته باشید وگرنه باید باتری را باز کنید و به اولین فروشگاه فروش باتری بروید و یک باتری نو بخرید. 
خوب حدس زدید سفر به شما و تمام همراهانتان زهر می‌شود. اما فکر چاره را اکنون که هنوز پا در سفر نگذاشته‌اید بکنید. یک خرید  نبوغ‌آمیز می‌تواند شما را به دوراندیش‌ترین فرد جمعتان تبدیل کند. باید برای ماشین پاوربانک ماشین بخرید! شاید بپرسید ماشین مگر پاوربانک دارد؟ 
جواب مثبت است. نوعی از پاور بانک‌ها هستند که علاوه بر آن که می‌توانند گوشی شما را ظرف چندین دقیقه یا یک ساعت شارژ کنند. می‌تواند برق خود را در ولتاژی بالاتر به یک باره به باتری ماشین منتقل کنند و وقتی شما استارت بزنید ماشین راه می‌افتد. باید تنظیمات این پاوربانک را روی حالت جامپ استارت قرار دهید تا این وسیله شما را از هچلی که در آن افتاده‌اید درآورد. این نوع خاص از پاوربانک‌ها که توانایی تنظیم ولتاژ دارند را جامپ استارت می‌گویند. شاید باورتان نشود که با وصل کردن آنها به کامپیوتر یا فندکی ماشین در حال حرکت دوباره شارژ می‌شوند و می‌توانید در استارت‌های بعدی هم از آنها استفاده کنید. 
وسایل مورد نیاز سفر
 


 اینجا چراغی روشن است 

در هر سفری ماندن در طبیعت بسیار خوب و دل‌انگیز است. این که از شهری بزرگ به شهی کوچکتر یا بزرگتر بروید در برابر ماندن در طبیعت چندان جلوه‌ای ندارد. اما ماندن در طبیعت گاهی سبب می‌شود آسیب‌های بسیاری به آن وارد کنیم. یکی از این آسیب‌ها آتش سوزی است. درست است که روشن کردن یک آتش در زمانی که کمپ زده‌اید خیلی خوب است اما روشن نگه داشتن آن آتش می‌تواند باعث آتش سوزی در دشتی شود که شما در آن شب را می‌گذرانید. این اتفاق با آتش‌های بزرگ و متوسط رخ می‌دهد. حالا برای این که در تاریکی هم نشنید باید فکری کرد. یک کمپین لایت چاره کار است یک چراغ پایه بلند که به باتری یا فندکی ماشین وصل می‌شود تمام اطراف شما را روشن می‌کند. پایه کمپین لایت‌ها حتی تا 5 متر بلند می‌شود و همین برای شما یک نور افشانی فوق العاده را انجام می‌دهد. با داشتن این وسیله دیگر نگران تاریکی شب‌های طبیعت نباشید.

وسایل مورد نیاز سفر
وسایل مورد نیاز سفر هر یک کارایی خاصی دارد همه می‌دانند که باید در سفر آب و اندکی غذا برداشت یا قبل از سفر ماشین را باید برای ‌سرویس به تعمیرگاه برد. اما داشتن وسایلی که راه را برای شما ساده‌تر کند خود چیز دیگری است. امیدوارم این مقاله سفری خوش را برای  شما رقم بزند. 
كلمات كليدی: وسایل مورد نیاز سفر، لوازم لوکس خودرو، خرید لوازم کاربردی ماشین

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
نظر
تماس با ما
استفاده از مطالب این سایت به قصد اهداف تجاری و بدون ذکر نام شرعا جایز نمی باشد