Carlox Iran Magazine

خرید کوییک ضرر است یا فایده

در این مقاله به بررسی ماشین کوییک می پردازیم و شرایط این ماشین تولید سایپا را بررسی می‌کنیم

خرید کوییک ضرر است یا فایده
کوییک را نه می توان یک پروژه شکست خورده و نه پروژه طلایی سایپا دانست. این پروژه یک فیس‌لیفت روی تیبا هاچ‌بک بوده است و باید مبنای خرید کوییک را خرید تیبا دانست.
خرید کوییک برای بسیاری موضوعی غم‌انگیز بوده است و برخی نیز با خرید آن لبخند رضایت بر صورت خود نشانده‌اند. این واقعیتی است که خودرو با کیفیت در ایران چندان به معنی خودروهای غیر ایرانی و حتی چینی وجود ندارد. کیفیت در ایران و خودروهایش کاملا به کیفیت قطعات، وضعیت تحریم‌ها و بسیاری عوامل دیگر بستگی دارد. برای نوشتن این مقاله ما نظرات بسیاری از دارندگان خودرو کوییک را خوانده‌ایم و عملا به یک جمع بندی رسیده‌ایم. از آنجایی که ایران کارلوکس یک سایت کاملا مستقل است هیچ گونه جانبداری خاصی را از طرفداران خرید کوییک و اجتناب از خرید کوییک را برای خود جایز نمی‌داند. به هر حال کار ما فروش محصولاتی مانند روکش صندلی کوییک است. 
برای ایران کارلوکس به هیچ عنوان فرقی نمی‌کند که شما الان چه ماشینی دارید و یا در آینده چه ماشینی را می‌خواهید بخرید ما لوازم تزئینی خودرو شما را با بهترین کیفیت به شما می‌رسانیم. 
روی سخن ما در این مقاله با کسانی است که بین خرید این ماشین و دیگر خودرو‌های مردداند. در این مقاله ما ابتدا خودرو کوییک را به شما معرفی می‌کنیم بعد معایب آن را می گوییم و البته در کنار معایب به مزایای این ماشین هم می‌پردازیم. 
و در آخر سعی می‌کنیم به سوال اصلی این مقاله پاسخ بگوییم و آن هم این است که آیا کوییک ارزش خرید دارد. یا خرید کوییک ضرر است یا فایده. 

 

 کوییک را درست بشناسیم

کوییک یکی از محصولات سایپا است که از روی پلتفرم X200 این شرکت ساخته شده است. خود این پلتفرم هم وابستگیهای فنی و ظاهری بسیار زیادی به فاجعه پرتکرار سایپا، یعنی پراید دارد. موتور آن بر همان پایه است اما بدنه تغییرات کامل داشته. البته کوییک و ساینا هر کدام فیس لیفت های تیبا و تیبا دو هستند و در ظاهر کاملا به این دو شبیه‌اند. 
مدل های کوییک:
•    کوییک دنده‌ای 
•    کوییک اتومات 
•    کوییک R
برعکس تیبا که در همین پلتفرم x200 تولید شده است. مدل صندوقدار کوییک در نامی مستقل معرفی شد و نام ساینا را به خود گرفت حال آن که خود کوییک همان طور که گفتیم سه مدل دارد. 
کوییک ساده از بابت فنی همان تیبا دو است با جلو پنجره‌ای متفاوت خط هایی روی در و همین طور اندکی فنر بندی بلندتر که به آن ظاهری متفاوت می دهد. 
اما سایپا در کوییک دنده‌ای خدماتی را نصب کرده که تا حدی کوییک دنده‌ای را با تیبا متفاوت می‌سازد مقایسه این امکانات را در جدول زیر می توانید ببیند.

در نگاه اول کوییک R و کوییک دنده‌ای نسبت به تیبا 2 لوازم جانبی بیشتری دارند که تا حدی آنها را مقبول می‌کند اما از بابت فنی تمام ماشین های رده کوییک و تیبا یک سری مشخصات را دارند بجز کوییک فول که گریبکس اتوماتیک دارد. 
سایپا اساسا با عرضه کوییک به بازار سعی کرده است امکانات خاصی را روی آن نصب کند تا قیافه جدید با این امکانات برای خریداران کوییک جذاب شود اما آیا موفق بوده است؟

 تیبا بخریم یا کوییک دنده‌ای

در اسفند 98 که این مقاله را می نوشتیم کوییک در مدل R و دندهای به ترتیب حدود 89 و 84  میلیون تومان بودند که این قیمت برای کوییک دنده‌ای به شرط نصب رینگ آلومینیومی است.
حال تیبا هاچ‌بک چند است؟
تیبا را می توانید با رینگ آلومینیومی به قیمتی حدود 74 میلیون  تومان بخرید
سوال این است تجهیزات و ظاهر کوییک R و دنده‌ای ارزش 10 میلیون تومان هزینه بیشتر را دارند؟ پاسخ ما به این موضوع خیر است. شما به راحتی می توانید بسیاری از لوازم تزئینی خودرو را جداگانه بخرید و با قیمتی بسیار پایین‌تر روی ماشین خود نصب کنید. مانند سنسور دنده عقب یا برای چراغ های ماشین خود از سیستم لیزر لایت استفاده کنید.
در این حالت چیزی حدود 3 میلیون تومان صرفه‌جویی کرده‌اید درحالی که حتی برای ماشین خود مانیتور فابریک کوییک فول را هم نصب می‌کنید. 
پس به این نتیجه می‌رسیم که خرید کوییک R و کوییک دنده‌ای کاملا به ضرر شماست


 کوییک فول بخریم یا نه 

کوییک فول ارزان‌ترین ماشین دنده اتوماتی است که در بازار ایران وجود دارد. با خواندن بسیار از نظرات درباره کوییک فول متوجه می شوید برعکس کوییک دنده‌ای که هیچ مزیت رقابتی با دیگر ماشین‌های هم رده‌اش ندارد؛ کوییک فول توانسته رضایت نسبی خریداران خود را جلب کند. امکانات کوییک فول واقعی تر و البته ارزشمندتر از کوییک دنده‌ای است. همین طور گیربکس اتوماتیک آن حداقل تا سال 98 مرغوب بوده و در 60000 کیلومتر اول کمتر به مشکل برخورده است. 
به یاد داشته باشید که کوییک فول در اسفند 98 بیش از 120 میلیون تومان قیمت داشت و حدود 20 تا 40 میلیون تومان از اولین ماشین اتوماتیک نزدیکش ارزان تر بوده و با حدود این قیمت باید یک لیفان کارکرده X50 بخرید. 
اگر تولید کوییک فول با ادامه تحریم‌ها ادامه یابد می‌توانیم آن را تنها ماشینی از رده کوییک بدانیم که نسبت به دیگر رقبای خود ارزش خرید دارد. 
  • کوییک فول ظاهر دلنشین این خانواده را دارد.
  • امکانات رفاهی نسبتا خوبی دارد که در هیچ یک از رقبایش دیده نمی‌شود.
  • قطعات آن چندان گران نیست.
  • و در آخر از نزدیک‌ترین ماشین اتومات هم قیمتش، بسیار ارزان تر است.
اما اگر می‌خواهید زیر 100 میلیون تومان هزینه کنید چندان به کوییک فکر نکنید و تیبای هاچ‌بک را انتخاب کنید تا هم ماشین خوبی داشته خرید باشید و هم به راحتی بتوانید بیش از کوییک روی ماشین خود خدمات رفاهی نصب کنید. نظر شما چیست آیا موافق خرید کوییک هستید. آیا تجربه‌ای از این خرید دارید تجربه خود را با ما در میان بگذارید.      
كلمات كليدی: خرید کوییک، کوییک

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
نظر
بيشتر