Carlox Iran Magazine

5 ایده برای تیونینگ پراید با کمترین هزینه

در این مطلب شما با 5 ایده بسیار حرفه‌ای برای تیونینگ پراید خود آشنا می‌شوید

5 ایده برای تیونینگ پراید با کمترین هزینه
پراید از آن دسته ماشین‌هایی است که اگر آن را به مدتی طولانی داشته باشید حتما به فکر تیونینگ آن می‌افتید. تیونینگ پراید علاوه بر آن که این ماشین را خوش دست‌تر می‌کند، رانندگی با آن را هم لذت بخش می‌نماید.
اساسا پراید ماشینی محبوب برای ماشین بازها به حساب نمی‌آید، اما در حال حاضر پراید کم خرج‌ترین ماشین تولید داخل است و همین کسانی را که بودجه محدودی دارند را بر آن می‌دارد، که به تیونینگ پراید خود بپردازند.
دنیای تیونینگ ماشین‌ها، با دنیای سواری معمول آن بسیار متفاوت است. گاهی از هر ماشینی که به دست تیونینگ سپرده می‌شود فقط پوسته ظاهر از آن باقی می‌مانند و تمام سیستم‌ها ماشین، اعم از سیستم پیشرانه، سیستم تعلیق و حتی شاسی ماشین تغییر می‌کند.
با تغییر همه جانبه تمام سیستم‌های ماشین برای تیونینگ پراید ، این طفل نحیف ساخته سایپا، به یک هیولای بی‌شاخ و دم تبدیل می‌شود.
قبل از هر چیز بگذارید بگویم که اگر فکر تیونینگ پراید را در سر دارید، در دستور کار خود کشیدن یک سری میله محافظتی را قرار دهید. زیرا پراید به خودی خود، ماشینی بسیار ناایمن است این را همه ما به خوبی می‌دانیم، حال فکر کنید روی بدنه و شاسی این ماشین یک موتور 250 اسب نیسان هم بگذارید، واقعا باید برای ایمنی ماشین فکری بکنید. با تعویض موتور و رساندن آن به این سطح، قدرت این ماشین بیش از 3 برابر می‌شود و حتی میله ایمنی به وزن 300 کیلو هم در شتاب آن تأثیر ندارد.  
من در این مقاله می‌خواهم چند پیشنهاد جانبی برای شما داشته باشم، این واقعیتی است که هر کسی که تیونینگ پراید فکر می‌کند، تمام پول خود را صرف خرید سیستم پیشرانه و فرمان تقویت شده برای پراید خود می‌نماید و وقتی این خرج ها را انجام داد دیگر پای صرفه‌جویی برای خرید دیگر اقلام به میان می‌آید.
در اینجاست که ایران کارلوکس با قیمت‌های فوق‌العاده مناسبش به یاری شما می‌شتابد. در این مقاله من 5 پیشنهاد عالی را برای شما مطرح می‌کنم و شما اگر دوست داشتید قیمت و کیفیت برخی از این محصولات را با دیگر فروشگاه ها بسنجید تا به راحتی دریابید که محصولات ایران کارلوکس تقریبا بی‌رقیب‌اند.
پیشنهاد اول برای تیونینگ پراید

1. خرید کمک فنر اسپرت پراید برند TLS 

ارتفاع زدن ماشین یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که در زمان تیونینگ پراید انجام می‌شود. کم کردن از ارتفاع باعث می‌شود تا ماشین شما در برابر ضرباتی که از کف خیابان دریافت می‌کند، آسیب پذیرتر شود از این رو برای این که شاسی ماشین در پی این ضربات که حال فنر ماشین هم جلوی آن را نمی‌گیرد دوام آورد، نیاز به کمک فنر‌های قوی‌تری دارد.
کمک فنرهای اسپرت TLS برای این ساخته شدن‌اند که هم بجای کمک فنرهای معمول ماشین کار کنند و هم بجای فنر‌های اصلی که حالا از حجم آنها کاسته شده است.
کمک فنر های اسپرت یک ویژگی دیگر برای تیونینگ پراید شما به هم دارند و آن هم بالا بردن هندلینگ ماشین است. به یاد داشته باشید که فشار جی در پیچ‌ها بر ماشین شما که حال ارتفاع آن کمتر شده است بیشتر است. همین طور با تغییر پیشرانه ماشین و تغییر مرکز ثقل آن در پیچ‌ها ماشین با فشار بیشتری به اطراف هول داده می‌شود. بخشی از این فشار را کمک فنر‌های اسپرت جذب می‌کنند و مقاومت آنها هندلینگ ماشین را افزایش می‌دهد. به یاد داشته باشید که شاسی پراید برای این فشار طراحی نشده است و باید با این دسته از محصولات آن را به اوج مقاومت خود نزدیک کرد.
تیونینگ پراید


2. صندلی‌ها اسپرت با یک ترفند بسیار خوب

در تیونینگ زیبایی هم بسیار مهم است. هم زیبایی داخلی و هم زیبایی خارجی ماشین، اعتبار تیونینگ شماست. هر حرکت در تیونینگ ماشین مستلزم خرجی است که از آن اجتنابی نیست. ولی در این مقاله ما با جدیت به دنبال آن هستیم که یک تیونینگ اقتصادی برای پراید شما داشته باشیم. در بسیاری موارد صندلی‌های ریس یکی از انتخاب‌های ناگزیر است که برای ماشین‌های تیون شده جای صندلی‌های معمول را می‌گیرد. اما استفاده از صندلی‌ها ریسینگ اگر قرار به مسابقه با ماشین نباشد موضوعی چندان مهم هم نیست.
شما می‌توانید پول تعویض صندلی‌های معمولی را با صندلی‌های ریسینگ به راحتی پس‌انداز کنید و البته ظاهر ماشین خود را هم به بهترین شکل ممکن حفظ کنید. همان طور که گفتیم ظاهر ماشین تیون شده به اندازه باطن آن کاملا مهم است. راه حل ما خرید یک روکش صندلی اسپرت است . صندلی‌ها معمولی خود را نگه دارید و یک روکش صندلی بسیار جذاب برای آن تهیه کنید جنس چرم مشکی با تکه‌های قرمز جذابیت بی‌نظیری به این دیزاین می‌دهد.
اگر می‌خواهید همین الان این روکش صندلی اسپرت پراید خود را از ایران کارلوکس با بهترین قیمت سفارش دهید، روی لینک کلیک کنید.       

3. چراغ‌های خطر را فراموش نکنید

یکی از بهترین کارهایی که می‌توان روی پراید انجام داد تعویض چراغ‌های آن است. چراغ های جلو را می‌توانید با هدلایت‌های قوی سفید یا زرد عوض کنید. اما چراغ‌های عقب گریز ناپذیرند باید تمام قاب و کاسه چراغ خطر را تعویض کرد و با تعویض‌ لامپ کار راه نمی‌افتد. پیشنهاد ایران کارلوکس برای این کار تعویض چراغ های معمولی با چراغ خطر های طرح BMW قدیمی است. چراغ‌هایی که ماشین شما را مانند بی ام و های سری 3 می‌کند و با هر بار ترمز کردن در چشم همه برق می‌زند.
بهترین قیمت این چراغ خطر های پراید طرح BMW را در ایران کارلوکس به دست آورید

تیونینگ پراید

4. تعویض موتور

تیونینگ پراید با تعویض موتور عملا معنی پیدا می‌کند. اما در تعویض موتور به یک موضوع بسیار مهم توجه کنید این که توانایی کنترل چه قدرتی از ماشینی را دارید این موضوع عملا به کاری که از ماشین می‌خواهید بستگی دارد. اگر با ماشین خود مسافرت و گردش‌های شهری را در نظر دارید یک موتور حداکثر 150 اسبی برای ماشین شما کافی است. بالا بردن توان ماشین می‌تواند فقط کنترل ماشینتان را سخت‌تر کند.

5. تقویت ECU      

شاید باورتان نشود حتی موتور معمولی پراید که موتوری حداکثر تا 100 اسب قدر است را می‌توان با تغییر تنظیمات و اضافه کردن چیپ‌های شتاب دهنده به شدت بهینه‌سازی کرد. همین طور تغییرات نرم افزاری در ECU نیز در این روش به شدت می‌تواند مؤثر باشد. این تغییرات را در بسیاری موارد به ریمپینگ می‌شناسند. یک توصیه مهم برای شما داریم و آن هم این است که تا می‌توانید ECU خود را تعویض نکنید. حتی اگر موتور خود را تعویض می‌کنید. سیستم سیم کشی ماشین شما تغییر نمی‌کند و همین طور سیستم تزریق سوخت و نیز از این دست است که با تعویض موتور تعویض نمی شود پس ای سی یو را نگه دارید و فقط آن را تقویت کنید.
پراید ماشین جالبی برای تیونینگ است ما را از در کامنت‌های این پست از نتیجه کار خود با خبر کنید.  
كلمات كليدی: تیونینگ پراید، پراید اسپرت

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
نظر
بيشتر